Beyaz eşya satışları azaldı

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) verilerine göre yılın ilk sekiz ayında 6 ana üründe geçen yılın aynı dönemine kıyasla iç satışlar geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 19’luk bir artış gözlemlendi.

SATIŞLAR AZALDI

Yılın ilk 8 ayına (Ocak-Ağustos) bakıldığında ise geçen yılın aynı dönemine kıyasla iç satışlar yüzde 21 oranında artış gösterdi. Ağustos 2023’te ihracat bir önceki yılın Ağustos ayına kıyasla yüzde 8 azalma gösterirken, ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışlar da yüzde 1 oranında azaldı. İlk sekiz aydaki ihracatı düşüşü toplamda yüzde 11 olarak kaydedildi.

Üretim miktarı 2 milyon 797 bin 464 adet ile geçen yılın Ağustos ayına göre değişiklik göstermezken sekiz aylık üretim 21 milyon 421 bin 429 adet olarak izlendi.

TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Sığın son üç ayın verileri, genel olarak iç pazarın canlı, ihracatın ise düşük seyrettiğini belirgin olarak ortaya koymasına karşın yılın ilk 8 ayının toplamına bakıldığında, altı ana üründe ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışların 21 milyon 564 bin 402 adet olarak gerçekleştiğini ifade etti.

Sektörün küresel ve yerel ekonomik dalgalanmalar karşısında dirençli bir performans sergilemeye devam ettiğini belirten Sığın, “Bununla beraber, dış pazarlardaki rekabetçiliğimizi sürdürebilmemiz için sektörümüzün iç pazar dinamizmini, üretim ve istihdam yapısını koruyabilmesinin her geçen gün daha da önemli hale geldiğini görüyoruz” ifadelerini kullandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir